dnoBiz

Just In & Around My BoX



Sempena kepala ku yang tengah berserabut ni aku nak kongsi dengan korang satu lagu yang dah berjaya buata aku senyum (sekejap pastu aku sambung EMO balik hehehehe)

Yang pasti aku cukup suka dengan lirik dan melodinya,

Untuk mengelakan aku terus Emo maka aku terpaksa ulang lagu ni sambil buat kerja hahahaha

“Jom Senyum”

 

 

Lirik Lagu Senyum – Malique ft NajwaSenyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Categories: SANTAI, Video

37 Responses so far.

  1. madlut says:

    1st..haha, kalau saya senyum pada wanita yang lalu lalang..mereka kata saya gatal..haha

  2. akubiomed says:

    Senyum itu sedekah. Maniskan senyuman kurangkan gula. Senyum akan menngurang stress dan jangan ketawa sampai tak ingat akan menyebabkan hati menjadi keras
    akubiomed recently posted..Album Michael Jackson “Breaking News” 2010

  3. Hadi Rofiee says:

    Suka keratan ni:

    ”Kalau kita senyum
    Semua orang berjangkit
    Bila semua orang senyum
    Dunia tiada penyakit”

    p.s: mesti hafal lagu ni. :-)
    Hadi Rofiee recently posted..Naik taraf blog wordpress ke versi 301

  4. zik says:

    najwa nie sapa ek…tak pernah dengar lah pulak… orang baru ker??
    zik recently posted..Hampir 50 ribu calon UPSR dapat 5A!

  5. Ismail N says:

    Lagu ni selalu kuar kat Hot FM pagi-pagi. Syok juga dengar. Terutama bila time driving dalam traffic jam.

  6. azizan4444 says:

    boleh la layan lagu ni..best je dengar,..hehe
    azizan4444 recently posted..Bloggerscom – Laman Web Kegemaran Azizan Kadir

  7. etomyam says:

    hehe, senyum pengubat segala kekalutan dalaman :D
    etomyam recently posted..Complete Clothing For Women At ShopWikicom

  8. catzer says:

    1st time aku dgr lagu ni tergelak sorang2 teringat masa awal kemunculan kumpulan ni..tapi bagusnya lagu2 mereka mmg penuh makna.
    catzer recently posted..Pantang Larang Berkawan Sesama Jenis

  9. mankuchai says:

    :) :) :) itu sedekah..owh tension yer tapi kena selalu :)

  10. sangilapi says:

    aku tak boleh dengar lagu ni sebab hujan tengah lebat :( ……opps ! kena senyum walau apa jua keadaan :)
    sangilapi recently posted..blogger yang diduga

  11. zezebel says:

    Dunia tiada penyakit, yang ada biasanya manusia yang buat penyakit ke atas dunia. Lepas tu menyakitkan diri sendiri.
    zezebel recently posted..2010 UPSR exam result

  12. hafizmd says:

    serius bro..ni baru kali kedua aku dgr lagu ni…tapi mmg terus layan..sedap lagu ngn liriknya…

    harap bro hilang serabut…makan serabut (fiber) byk2 takpa..hehe
    hafizmd recently posted..Hakim tidak bersalah sepenuhnya- apatah lagi iMeknya…

  13. tehr says:

    aku senyum depan pc je
    tak ada sapa2 tengok :)
    tehr recently posted..Berbalas Pantun Dengan Mat Rempit

  14. Ladfe Amir says:

    masa zaman sekolah dulu..mmg mua aku masam aje.

    cuma masa dah tua2 ni barulah nak senyum2.

  15. asif says:

    I bookmarked your site for reading more resources from here.
    Lagu ni selalu kuar kat Hot FM pagi-pagi. Syok juga dengar. Terutama bila time driving dalam traffic jam.

  16. miza says:

    saya terus jatuh cinta 1st time dgr lagu ni wktu g kje kt Hot FM..suke sgt….dan saya akan senyum..senyum..senyum…. pg2 saya akan tgu lagu ni..best sgt..layan…:-)

  17. Etykieciarki says:

    I just needed to say that I found your site via Goolge and I am glad I did. Keep up the good work and I will make sure to bookmark you for when I have more free time away from the books. Thanks again!

  18. [...] yang paling Best ilah lagu kegemaran aku Iaitu Lagu “Senyum”  juga merupakan gabungan Malique denga si  Najwa Ni [...]

Leave a Reply


CommentLuv badge

Site search

Sponsors